Портфоліо

Дякуй світу дитинства, бо завдяки
 йому ти зберігаєш молодість душі

Говорять,що Бог кожному дав своє призначення . І як не складалося моє життя, знову повертаюся до школи. За ці роки багато змінилось у моєму житті, в моїх уявленнях, світогляді, звичках, але залишилось головне – любов до роботи й учнів.
Є особлива частина людського суспільства – це люди, що свідомо вибрали шлях професійної передачі знань. Вони проявляють відданість своїй спеціальності, креативність і винахідливість, вкладають  у підопічних усе, що об’єднується поняттям «душа».
Як стають педагогами? Для мене це питання почало вирішуватися ще в дитинстві. Як і кожна дитина   мріяла про багато професій:бути то агрономом, то художником, то вчителем математики . Коли  у шостому класі ми почали вивчати фізику, моя доля була вирішена. Саме завдяки вчителю я полюбила цей предмет – уроки були цікавими, ми проводили безліч дослідів, училися розуміти природу.
Я – учитель. Результати моєї роботи у допитливих поглядах учнів, в стопках контрольних та лабораторних робіт. Але чи це найважливіше?Не всі діти,захоплені математикою та фізикою, пов’яжуть своє життя з цими предметами. Чи комусь в житті прийдеться вирішувати задачі за формулами шкільного підручника?
Життя  нестримно змінюється. Сьогодні вчити дітей так, як учили нас вже неприйнятно. Час та сучасні учні швидко й безупинно вносять у життя нові риси, нові вимоги. Вчитель повинен постійно вдосконалюватися. Особливо наш час. Учитель , що добре володіє комп’ютером,орієнтується в сучасних ґаджетах, має унікальну можливість інтенсифікувати навчальний процес, зробити його більш наочним та динамічним. При цьому  він економить час на підготовку до уроку, сили й засоби. І це не є примхою моди, це вже є потребою.
Сучасний учень – «восьме чудо світу», озброєне мобільним, планшетом, постійно в Інтернеті. Ідеальний учень – це «дев’яте чудо світу». Найбільше щастя  - зробити такі відкриття у своїх учнях.
Як же оцінити те, що пізнано, зроблено, вкладено у своїх учнів? Кількістю призів, грамот, перемогами у  конкурсах? Напевно, і ними теж, але головні критерії для оцінок у іншому.
Комусь допомагаєш стати впевненішеним у собі, що дозволило побачити в житті своє покликання. Хтось піде далі за інших, хтось із моїх послідовників у професійній майстерності обжене мене й виявиться кращим. Є дуже яскравий критерій: учні з нетерпінням чекають улюблених занять. Не йдуть, біжать на них. З бажанням чекають нового, радіють перемогам. Через багато років із щирим почуттям вдячності знаходять свого вчителя, щоб просто поговорити, розповісти про себе,згадати шкільні роки.
Те, що сьогодні віддаю дітям ,на все життя залишиться з ними. Їх не можна  обманювати показною участю, бо вони відчувають істинне відношення до себе. Необхідно відкрити душу дітям, будувати з ними простір пізнання життя, добра, любові. Інколи це  буває важко, але завжди можливо.
Завтра буде новий день. Як зайдуть діти до класу,чи матимуть бажання вчитись, дивуватись, захоплюватись, відкривати та пізнавати світ?Мене також турбуватимуть нові питання, сумніви, роздуми, успіхи,труднощі. Та найголовніше – радість зустрічі з дітьми!

Думки вголос.
·    Урок не завжди виходить таким, як задумано: всього передбачити неможливо. Але саме в таких ситуаціях проявляється майстерність учителя: знайти гідний вихід із ситуації, що склалася, прийняти вірне рішення.
·   Професію вчителя порівнюють з акторською майстерністю,бо завжди  на видноті, на тебе дивляться, наслідують, з тебе беруть приклад.
·   Прагну , щоб кожен урок приносив радість дітям і мені.
·   Хочу, щоб мій предмет викликав інтерес до всього нового, тому намагаюсь не відставати від дітей, іти в ногу з часом.




Про школу

           Картка обліку професійної   та методичної діяльності вчителя, який атестується на присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», присвоєння  педагогічного звання




Самоаналіз  роботи вчителя фізики, математики,інформатики
Шевченко Світлани Миколаївни
Дата  і місце народження    18.07.1972, м. Ромни Сумської області
 e-mail
shevchenkosm@ukr.nets.m.shevchenko7@gmail.com,
s.m.shevchenko7@gmail.com
Закінчила  Сумський державний педагогічний інститут ім. А.С.Макаренка, 1994 рік, учитель математики та фізики
    Стаж роботи:  загальний, 23 ,у тому числі педагогічний- 15
     Кваліфікаційна категорія І
    Класи, в яких викладаю -  2,3,4,7,8,10,11
   Проблема (тема), над якою працюю: «Формування комунікативних навичок учнів через впровадження інтерактивних форм навчання»
     Інноваційні форми роботи та технології, що використовую Технологія проблемного навчання, технологія модульного навчання, ігрова, проектна технологія, інформаційно-комунікаційні технології навчання (електронні віртуальні лабораторії, презентації, програмно-педагогічні засоби навчання),проект «Інтерактивне навчання»,LearningApps.org ( сервісом Web 2.0 для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів),освітня програмама "ЯКлас".
           Навчальна література, якою користуєтесь при підготовці до уроку навчальне видання  «Золота педагогічна скарбниця», «Фізична газета»,  підручники  з фізики  для 7, 8,  10, 11 класу, інтернетресурси.
           Педагогічне кредо:
«Дякуй світу дитинства, бо завдяки йому ти зберігаєш молодість душі»
  

Виступи, доповіді
05.03.14-«Фізичні явища  у творах Т.Г.Шевченка» (ПР.)

Районне МО вчителів фізики 
19.03.2014 "Ігрові технології на уроці як складова створення ситуації комфорту й формування ктивної позиції під час узагальненя теми"
28.08.2014: Методика організації навчально-дослідницької роботи учнів: використання інформаційно-комунікаційних засобів навчання
11.03.2015 "Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі"
      1.    Методика організації навчально-дослідницької роботи учнів:
використання інформаційно-комунікаційних засобів навчання.
 2.Патріотичне виховання на уроках фізики.
1.Проект «Бережіть енергію – збережете країну»
2.Виховний захід «Фізика в поезії Тараса Григоровича Шевченка»
15.02.2017.Майстер-клас для вчителів математики
Тема «Інтерактивне навчання –це сучасна потреба всього освітнього процесу»
1. Проект «Інтерактивне навчання» створений видавництвом «Ранок».
2. Проект «Хмарні сервіси». Мультимедійні дидактичні вправи LearningApps.
3. «Яклас-ефективний допоміжний інструмент для шкільної освіти».
  

28.04.2016 року  обласний семінар-практикум з теми «Організація проведення державної підсумкової атестації. Контрольно-аналітична діяльність адміністрації загальноосвітніх навчальних закладів»

"ДПА та турботи завуча"Презентація ДПА 9 клас

Педчитання
30.10.2013: Створення   умов  для    розвитку інноваційного потенціалу кожного вчителя і  педагогічного колективу  вцілому (Презентація)
 09.04.14: Формування релігійного світогляду великого поета-провидця Т.Г. Шевченка. Буквар. (Презентація)
21.10.2015 "Використання мультимедійних технологій" (із досвіду роботи)
19.10.2016 -"Інноваційна діяльність педагога в умовах реформуванняшкільної освіти"
Робота у кабінеті: 2012-2013-оформлення та впорядкування нормативної документації, створення портфоліо.  
2013-2014-ремонт, упорядкування документації .
2014-2015- оновлення документації, встановлення ПЗ
2015-2016 виготовлення стендів: державна символіка, техніка безпеки,система фізичних одиниць, вислови .

11.12.2014 Захист проекту "Енергозбереження" (тиждень фізики вшколі)
21.04.2016 Захист проекту "Чорнобильська катастрофа, 30 років по-тому"
Нагороди : 2013- Почесна грамота за активну участь у підготовці закладу до нового навчального року (МК профспілки працівників освіти).
2016 – Подяка за високий науково-методичний рівень підготовки, організації та проведення обласного семінару (Відділ ОМС Роменської РДА)
2016 – Подяка голови Роменської РДА за наполегливу сумлінну працю, вдосконалення навчального та виховного процесу.
2017  -Сертифікат Інтерактивної школи творчого вчителя що засвідчує участь у вебінарах:
1.Фізика 8 клас. Методичні особливості викладання розділу «Елетричні явища.Елетричний струм».
2. Геометрія 7 клас. Застосування УМК «Геометрія-7» під час вивчення теми «Трикутники та їх властивості», Геометрія 8 клас . Застосування УМК «Геометрія-8»  підчас вивчення теми «Подібність трикутників.Теорема Піфагора»
2017  -Сертифікат Інтерактивної школи творчого вчителя що засвідчує участь у вебінарах:
1.Задачі на розрахунок електричних кіл: засоби підвищення ефективності навчання.
2.Алгебра 8 клас. Корені квадратного рівняння. Методи їх знаходження. Використання ІКТ.
3.ЯКлас –ефективний допоміжний інструмент для шкільної освіти.

2017 –Сертифікати про публікації на «Методичному порталі».



СЕРТИФІКАТИ 2016 - 2017
  Творчим завданням на сучасному етапі для кожного вчителя  є реалізація прогресивних  методів навчання, які можуть  забезпечити високий рівень засвоєння учнями вивченого матеріалу; зробити так, щоб навчання для дітей не було тягарем, а диктувалось їх внутрішньою потребою й бажанням здобувати знання. Безперечним є той факт, що серед таких методів провідне місце займають інформаційні та телекомунікаційні технології.
Сучасний етап розвитку системи освіти в Україні характеризується освітніми інноваціями, спрямованими на збереження досягнень минулого й водночас  на модернізацію системи освіти відповідно до вимог часу, новітніх надбань науки, культури й  соціальної практики. Характерною особливістю цього періоду розвитку педагогічної освіти є пошук нових змісту, форм, методів і засобів навчання; розгортання широкої експериментальної роботи, спрямованої на впровадження освітніх інновацій на засадах сучасної філософії освіти. Системне використання інтерактивних методів є актуальним для сучасної освіти та виступає ґрунтовною складовою у формуванні компетентної особистості учня  як громадянина демократичного суспільства.
Під час навчання учнів приділяю увагу формуванню всіх компетенцій. Передусім інформаційної, самоосвіти й саморозвитку, полікультурної, соціальної. Працюючи над формуванням інформаційної компетенції, намагаюсь учити учнів не відчувати труднощів у пошуках інформації, використовувати будь-які, навіть незвичні,  джерела інформації. Тому поряд із роботою з підручником використовую роботу з нормативно-правовими актами, матеріалами ЗМІ, телепередачі, художні фільми, мультфільми, літературні твори, у тому числі  фантастичні, фотографії, інтернет-джерела.
Методичне підґрунтя досліджуваної проблеми «Формування комунікативних навичок учнів через впровадження інтерактивних форм навчання»    та її практична реалізація спирається на Національну доктрину розвитку освіти, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепцію загальної середньої освіти (12-річна школа)», Регіональну програму впровадження компетентнісно-орієнтованого підходу в навчальний процес  тощо. 
 Особлива цінність інтерактивного навчання в тому, що учні навчаються ефективній роботі в колективі. Саме така модель дає можливість врахувати можливості дитини, зацікавити її до осмисленого вивчення навчального матеріалу, залучити її до активності на будь-якому етапі уроку. Учні приймають участь у формулюванні проблеми, визначають основні питання, працюють із різними джерелами, узагальнюють, диференціюють, висловлюють власну думку, сперечаються, оцінюють власну діяльність на уроці. Така модель потребує адекватних форм та засобів організації навчального процесу. Тому в моєму творчому доробку – уроки з використанням інтерактивних технологій.
Основними формами навчання є групова та індивідуальна. Значне місце у формуванні комунікативної компетентності посідають проблемні ситуації, комунікативні творчі  завдання, асоціативні кола, розробка проектів. Широко використовую такі форми роботи учнів, як «Мозковий штурм», «Відкритий мікрофон», «Коло ідей», «Мікрофон», «Коректор», «Розсипані слова»,тощо. На уроках поєдную індивідуальні й групові форми роботи. Були апробовані такі теми проектів: «Далекі незнайомі світи», «Чи потрібно розвивати атомну енергетику в Україні?», «Енергозбереження».
Практичне значення дослідження полягає в тому, що його матеріали використовую    при плануванні та здійсненні навчально-виховного процесу з предмету, в організації роботи з обдарованими учнями, в діяльності творчих груп тощо.
Особливу увагу приділяю використанню на своїх уроках  інформаційно-комунікаційних технологій навчання (ІКТ)  (створення презентацій, використання програмно-педагогічних засобів навчання (ППЗ), електронних віртуальних лабораторій, конструкторів уроків. Використання мультимедійних інтерактивних засобів істотно може підвищити наочність навчання й підвищити мотивацію до нього.
Застосовую комп’ютерну техніку на уроках фізики  з  таких  основних напрямків:
·         підготовка друкованих роздаткових матеріалів (контрольні, самостійні роботи, дидактичні картки для індивідуальної роботи);
·         мультимедійний супровід пояснення нового матеріалу (презентації, ау-діо-, відеозаписи реальних лекцій, навчальні відеоролики, комп’ютерні моделі фізичних експериментів);
·         інтерактивне навчання в індивідуальному режимі;
·         проведення комп’ютерних лабораторних робіт;
·        контроль рівня знань з використанням тестових завдань;
·         використання на уроках і при підготовці до них інтернет-ресурсів.
Під час проведення уроків використовую  компютер    практично на кожному уроці  :
·        при поясненні нового матеріалу (комп’ютерні демонстрації досліджуваних фізичних явищ);
·        при розв’язуванні завдань (електронні розв’зники, мультимедійні  дидактичні вправи  LearningApps );
·        при проведенні лабораторних робіт (віртуальних фізичних лабораторій);
·        під час перевірки знань учнів (Проект «Інтерактивне навчання» створений видавництвом "Ранок", "ЯКлас").
 Подібні уроки дозволяють підвищити інтерес до вивчення предметів природничо-математичного циклу, активізувати їх пізнавальну діяльність, сприяють формуванню наукового світогляду.
Крім готових програмних засобів, я готую  власні методичні розробки, наприклад, презентації, які сприяють розвитку інтересу до предмету й розширюють знання учнів із даної теми, мультимедійні дидаткичні вправи.
За допомогою текстових та графічних редакторів значно розширюю базу різноманітних диференційованих навчальних матеріалів, а учні, маючи навички роботи з комп’ютером, гарно оформлюють результати своїх навчально-дослідницьких чи реферативних робіт, що   виховує в них естетичну культуру та ще більш ширше використання комп’ютера у своїх цілях.
Добре відомо, що курс фізики середньої школи включає розділи, вивчення й розуміння яких вимагає розвиненого образного мислення, уміння аналізувати, порівнювати. Насамперед мова йде про такі розділи, як: «Молекулярна фізика», деякі розділи «Електродинаміки», «Ядерна фізика», «Оптика» і ін. Багато явищ в умовах шкільного фізичного кабінету не можуть бути продемонстровані. Наприклад, явища мікросвіту  або процеси, що швидко протікають, або досліди із приладами, відсутніми в кабінеті. У результаті учні зазнають труднощів у їх вивченні, оскільки не в змозі їх уявити. Демонстрація фрагментів навчальних фільмів у багатьох випадках дозволяє дітям при їх перегляді знайти додаткові приклади того чи іншого явища, а також приклади його застосування. Демонстрація відеороликів про вчених стимулює до вивчення предметів  через знайомство з життям вченого.
Разом із учнями на уроках фізики й астрономії ми створили  ряд комп’ютерних презентації за допомогою MS Power Point з використанням різноманітних ППЗ, рекомендованих Міністерством освіти і науки, та інтернет-ресурсів. Вони являють собою мультимедійні презентації, які складені відповідно до чинної програми з фізики. На мій погляд, презентація – це зручна конструкція, в якій легко орієнтуватися. Мультимедійні презентації здатні реалізувати багато проблем у процесі навчання, а саме:
  • використовувати передові інформаційні технології;
  • змінювати форми навчання та види діяльності в межах одного уроку;
  • полегшувати підготовку вчителя до уроку та залучати до цього процесу  учнів;
  • розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку, подавати історичні відомості про видатних вчених  тощо;
  • реалізувати ігрові методи на уроках;
  • здійснювати роботу в малих групах або індивідуальну роботу;
  • дають можливість роздруківки плану уроку та внесення в нього заміток та коментарів;
  • проводити  інтегровані уроки, забезпечуючи посилення міжпредметних зв’язків;
  • організовувати інтерактивні форми контролю знань, умінь та навичок;
  • організовувати самостійні, дослідницькі, творчі роботи, проекти, реферати на якісно новому рівні з можливістю виходу в глобальний інформаційний простір.
Актуальність проблеми використання інформаційних засобів на уроках фізики полягає в тому, що сучасні досягнення науки та техніки вимагають сучасних уроків,  які враховують ці досягнення. Інформаційні засоби я використовую  як комп’ютерну підтримку уроку в поєднанні з класичними методами навчання основам фізики.
01.02.2017 рік
МОЇ ДОСЯГНЕННЯ



         

Немає коментарів:

Дописати коментар