БЛОГ-КВЕСТ Ролі



15.10-30.11.2023 року 
БЛОГ- КВЕСТ 

"Світлові явища"

Дослідник .У цій ролі Вам пропонуються побути справжніми дослідниками і виконати наступне завдання: дослідити світлові явища.

Для самоконтролю і перевірки рекомендується відповісти на питання.
1.Оптичні прилади і пристрої. 
2. Оптичні ілюзії. 
3. Дослідження потужності та ККД штучних джерел світла різних типів. 
4. Увігнуті дзеркала: властивості та приклади застосування. 
5. Оптичні явища в природі. 
6. Око і зір.


Звіт повинен бути представлений у вигляді мультимедійної презентації або бюлетеня з даної теми

 

Знавці  історії .У цій ролі Вам пропонуються побути справжнім знавцем давнини  і виконати наступне завдання. За останні кілька років завдяки прогресу в електроніці унікальні наукові винаходи стали загальнодоступними. Прогрес в електроніці докорінно змінив як джерела, так і приймачі світла. Розпитайте ваших дідусів і бабусь про те, як виготовляли фотокартки двадцять і більше років тому. Виявиться, що це була досить складна процедура. Для вас же стало звичним, побачивши цікавий сюжет, навести на нього камеру мобільного телефону, натиснути відповідну кнопку й миттєво переслати готове зображення друзям. Наведемо ще один приклад. Про вузький спрямований пучок світла, що має унікальні властивості, раніше йшлося тільки у фантастичних творах. У наш час лазерний промінь застосовується настільки широко, що навіть найсміливіші фантасти минулого століття не могли б собі цього уявити. То що ж, виходить, розділ фізики під назвою «Оптика» безнадійно застарів і ви марно вивчали розділ II підручника? Давайте не робити висновків поспіхом і проведіть дослідження деяких   сучасних оптичних пристроїв докладніше.

Для самоконтролю і перевірки рекомендується відповісти на питання.

1.Міражі: як вони утворюються і де їх можна спостерігати.
2. Навіщо пішоходу на одязі світловідбиваючі поверхні. Як такі поверхні використовують автомобілісти.
3. Колір і світло. Чому вночі ми майже не розрізняємо кольори.
4. Оптичне мистецтво «Оп-арт» як синтез науки і мистецтва.
5. Дефекти зору та методи їх коригування за допомогою оптичних пристроїв.
6. Зорові тренажери. Чому і як можна відновити зір.
7. Оптичні прилади в медицині.
8. Історія фотографії.
9. Ультрафіолетове очищення води.
10. Прилади нічного бачення.
11. Підзорна труба: історія створення, будова, принцип дії.
https://learningapps.org/view4052167
    


Звіт повинен бути представлений у вигляді мультимедійної презентації або бюлетеня з даної теми.

 

Механіки .У цій ролі Вам пропонуються побути дослідником  і виконати наступне завдання.   Дослідіть, які  отичні прилади є у вас вдома  та як  використовуєте їх.

Теми експериментальних досліджень.

1. Вивчення законів поширення світла за допомогою лазерної указки. 
2. Вивчення законів заломлення світла та пов’язаних із ними оптичних ефектів. Оптичні фокуси. 
3. Дослідження спектрального складу світла за допомогою призми (відтворення дослідів І. Ньютона).
 4. Дослідження заломлюючих властивостей збиральної та розсіювальної лінз. 
5. Виготовлення найпростіших оптичних пристроїв (камера-обскура, калейдоскоп).

Для самоконтролю і перевірки рекомендується відповісти на питання.

1.Назвіть оптичні пристрої, в яких є лінза.
2.Опишіть досліди І. Ньютона щодо встановлення спектрального складу світла.
3. Яку роль відіграє  світло в житті людини.
Використовуй слова:
залежність показника заломлення середовища від кольору світла; око являє собою оптичну систему; формула тонкої лінзи; дисперсія світла...
Виконайте вправу:

Звіт повинен бути представлений у вигляді мультимедійної презентації виготовлених приладів або проведених досліджень, бюлетеня з даної теми .


Web-дизайнер. У цій ролі Вам пропонуються наступні завдання:
- ознайомитися з матеріалами колег по команді з даної теми;
- відібрати найбільш значимі (на Ваш погляд) матеріали для блогу (мультимедійної презентації);
- розробити структуру і представити наявні матеріали у вигляді сторінок блогу (мультимедійної презентації). 
Звіт повинен бути представлений у вигляді блогу з даної теми або мультимедійної презентації, де буде міститися вся основна і, на Ваш погляд, найбільш значуща інформація. Якщо учнів у команді більше чотирьох, то можна додати ролі програміста, редактора тощо.

Немає коментарів:

Дописати коментар