середу, 15 лютого 2017 р.

ПІДВИЩУЄМО РІВЕНЬ ЯКОСТІ  ЗНАНЬ ШКОЛЯРІВ

15 лютого на базі Ведмежівської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся семінар учителів математки  на тему «Інтерактивне навчання – це сучасна потреба всього освітнього процесу. Використання інноваційних педагогічних технологій».

Учитель математики Ведмежівської ЗШ І-ІІІ ст. Шевченко Світлана Миколаївна провела майстер-клас  на тему «Інтерактивне навчання –це сучасна потреба всього освітнього процесу» та ознайомила з проектами :"Інтерактивне навчання" стоврений видавництвом "Ранок"; "Хмарні сервіси", Мультимедійні дидактичні вправи LearningApps; "ЯКлас-ефективний допоміжний іструмент для шкільної освіти" .
Учитель математики Ведмежівської ЗОШ І-ІІІ ст. Семич С.С. провела  відкритий урок з математики у 11 класі на тему «Застосування інтеграла до обчислення площ» з використанням дидактичних вправ LearningApps та Advanced Grapher.
Досвідом роботи  з використання інноваційних, інтерактивних форм та методів роботи з учнями на уроках математики поділилися учителі математики з інших шкіл  району та провели практичне заняття  в LearningApps.

Майстер-клас (опубліковано "Методичний портал")



Нас чекає  реформа середньої освіти, тому необхідно навчитися  працювати в конкурентній освіті і бути готовими   до  викликів , на які потрібно швидко реагувати.
     1. Проблема гіпер зростання кількості  й  якості знань та  інформації  . Це породжує проблему старіння інформації і знань в шкільних підручниках.
Наприклад. Світ розвинутих країн давно себе розглядає в форматі суспільства знань та інновацій  .
2. Поєднання змісту, трендів розвитку, технологій. Як старіють знання, так старіють і технології. І той, хто не занадто швидко на це реагує – втрачає можливості бути сучасним. Наприкінці грудня 2016 р. британський відкритий університет оприлюднив звіт по найбільш ефективним і перспективним інноваційним технологіям в освіті й  виділив основну  позицію - навчання через мережі.   
Філософія нової української школи - це формат змішаного навчання, і пошук нових медійних можливостей :
· новий зміст освіти, заснований на формування компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві;
· педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками;
· умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.;
· орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм;
· нова структури школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.

  Компетентність – це більше, ніж знання, вона включає знання, формування стійких вмінь їх використовувати, а також формування ставлень до певних проблем.
За словами міністра освіти Лілії Гриневич планується, що формування компетентностей має забезпечити основна новація цьогорічного оновлення програм – впровадження наскрізних тем, які проходитимуть через основні предмети. Напрацюванням та визначенням наскрізних тем займатимуться робочі групи, до яких входять вчителі-практики, науковці та представники МОН. Натомість, на онлайн платформі учасники працюватимуть з існуючими програмами, підкреслюючи основні недоліки та пропонуючи структурні зміни.
«Наприклад, наскрізною темою може бути «підприємливість і фінансова грамотність». Якщо така тема буде визначена, то, приміром, під час вивчення матеріалу з математики зміст завдань буде прив’язаний до наскрізної теми: пропонуватиметься сформувати родинний бюджет із використанням математичних знань, що вивчаються, запланувати фінансові витрати на проїзд тощо. Відповідні матеріали, що орієнтовані на формування компетентностей, у нас є. 
Ми не можемо дати дитині абсолютно всі знання за час навчання в школі, тим більше, що ці знання сьогодні весь час помножуються і збільшуються. Сучасній дитині потрібно розказати, як шукати додаткові знання і як ними послуговуватися, як їх використовувати для вирішення власних чи професійних завдань.
    Інтернет став невід’ємною частиною нашого життя, цінним джерелом інформації,   чудовим засобом комунікації для людей. Комп’ютери проникли у всі сфери діяльності людини, починаючи з початкової освіти і закінчуючи вивченням найновітніших технологій. Сучасний освітній процес важко уявити без використання комп’ютеру та Інтернету. Інтерактивне навчання – це сучасна потреба всього освітнього процесу. 
  За сучасних умов інформаційні ресурси зазнають значної еволюції. Виходячи з цього, змінюється саме ставлення до інформації як соціального явища. Web 2.0 – Інтернет другого покоління, який характеризується  інтерактивністю, можливістю взаємодії користувачів та спрощеним використанням ресурсів. Розвиток соціальних мереж і технологій Інтернет відкриває необмежені горизонти для застосування їх в  освітній  діяльності,  оскільки  ставить  у  центр  навчального  процесу взаємодію учнів між собою та викладачами на основі  інструментів  соціального  програмного  забезпечення. Сучасні інформаційні технології навчання забезпечують високий темп уроку, наочність подання матеріалу, можливість оперативного повернення до раніше вивченого.
Комп’ютерна підтримка уроків математики має позитивні наслідки, тому що реалізується особистісно-зорієнтований підхід до навчання; формуються уміння учнів самостійно здобувати знання, обирати необхідний матеріал, аналізувати, співставляти, обирати головне; розвиваються навички комп’ютерної грамотності.
Ця технологія розвиває не тільки учнів, а й учителя, робить його роботу приємною, успішною, результативною, полегшує працю, забезпечує професійне зростання.

Немає коментарів:

Дописати коментар