суботу, 18 лютого 2017 р.

Як сприяти психологічному комфорту під час атестації педагога

           Уникнути стресових ситуацій під час атестаційного періоду напевно не вдасться, але зменшити психологічну напругу — можна.  
Атестація педагогічних працівниківважлива процедура в закладі освіти, що допомагає:
  •  підвищити якість освіти
  •  сформувати високопрофесійний кадровий склад
  • стимулювати педагога до ефективної професійної діяльності, визначити його:
 – професійний рівень
 результати професійної діяльності
 відповідність займаній посаді
– рівень кваліфікації.
Саме за результатами атестації педагогам присвоюють:
  •   кваліфікаційні категорії
  • педагогічні звання.
Однак у процедурі атестації в системі освіти виокремлюють низку проблем, які істотно її ускладнюють. Педагоги відмічають стресовий характер атестації:
·       негативні емоційні стани
·       міжособистісні конфлікти
·       навіть психоемоційні зриви.
Особливо це характерно для ситуацій, коли педагога оцінюють комісії ІІ і ІІІ рівнів.
Задля успішного розв’язання можливих проблем у період атестації саме й існує психологічний супровід педагога як особливе завдання практичного психолога.
Умови реалізації психологічного супроводу
Аби виробити правильну стратегію психологічного супроводу атестації педагогічних працівників, практичному психологу необхідно знати певні особливості, притаманні цьому педагогові, що можуть завадити йому успішно представити себе та свій досвід. Педагоги часто не вміють:
·       аналізувати всі компоненти своєї педагогічної діяльності
·       управляти психічними станами
·       переборювати психологічні бар’єри
·       враховувати як свої індивідуально-психологічні особливості,
так і особливості дітей.
Зміна ставлення педагогів до атестації
Для педагогів, на відміну від усіх інших категорій працівників, атестація є вкрай стресогенним явищем через специфіку їхньої роботи. Педагоги болісно сприймають втручання у свою професійну діяльність, особливо оцінювання їхньої праці.
Це легко пояснити
Педагог — «професія влади»
Манера владарювати (навіть у позитивному сенсі), вести за собою, бути відповідальним спричиняє те, що педагог звикає «стояти на постаменті», бути головним, навчати й повчати. Тож виробляється стереотип, що навчати може лише він і саме він. А тому ситуація, коли навчають і повчають його, є для нього подвійно стресовою. Атестація перевертає звичну для педагога ситуацію зверхності та домінування догори дном.

Атестація може слугувати потужним стимулом до праці і професійного зростання. Вона опосередковано:
·       підвищує психологічну компетентність педагога
·       сприяє розвитку його особистісних і професійних якостей
·       додає впевненості у собі та своїх силах.
Поглянувши на процес атестації під цим кутом зору, педагог спокійніше переживатиме її хід і з готовністю осягатиме нові знання. Кожна життєва ситуація є такою, якою ми її сприймаємо.

Немає коментарів:

Дописати коментар